Prototypen

Senior UX designer og kreativ front-end utvikler med høy forretningsforståelse. Bosatt i Oslo.

kontakt@prototypen.no
+47 9555 9666


NO EN
Rådvill? – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Prosess

Rådvill?

Jeg bistår selskaper med alt innen digital produktutvikling. Dette er hvordan.


Jeg stiller spørsmål – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Research & analyse

Jeg stiller spørsmål

Det skal godt gjøres å lage et bra digitalt produkt uten at du kjenner målgruppen din. Et prosjekt bør aldri starte med noe annet enn grundig research.

  • Hva er brukerbehovene?
  • Hva er forretningsmålene?
  • Hvilken teknologi kan vi bruke?

Enhver vellykket forretningsstrategi finnes i skjæringspunktet mellom disse tre spørsmålene. Jeg hjelper deg med å finne svarene.



Jeg konseptualiserer – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Konseptutvikling & strategi

Jeg konseptualiserer

Med innsikt fra brukerne, strategien, merkevaren og innholdet jeg designer for, utforsker jeg en rekke konsepter og velger en retning for designprosessen. Et vellykket konsept svarer ikke bare på oppdagelser gjort i analysefasen, men inneholder også elementer av innovasjon. Jeg loser deg gjennom prosessen.



Jeg designer og koder – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Design & prototyping

Jeg designer og koder

Jeg er overbevist om at en digital designprosess uten inngående forståelse for kode, leder til dårlige, dyre og ikke veldig brukervennlige løsninger.

Skisser alene kan aldri illustrere alle de kompliserte interaksjonene i et digitalt produkt.

Med designverktøy som penn og papir, Adobe XD og front-end kode (vanligvis en kombinasjon) blåser jeg liv i konsepter og tester design og innhold på ekte brukere gjennom hele designprosessen.

Prototyping, med andre ord.



Jeg itererer – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen
Brukertesting

Jeg itererer

En digital tjeneste kan riktignok bli lansert, men den blir aldri ferdig. Om du vil at et digitalt produkt skal skille seg ut, må du gjøre kontinuerlige iterasjoner ved å teste produktet på ekte brukere, høste data og samle tilbakemeldinger fra brukerne.

Prøv. Feil. Gjør det igjen.



 – Senior UX designer i Oslo – Axel Ferdinand Giæver / Prototypen

Resultatet?

Gode brukeropplevelser.

Men det er ikke til å skyve under en stol at godt arbeid ikke nødvendigvis gir gode resultater om du gjør alt arbeidet alene. De beste digitale produktene blir til når dyktige mennesker jobber sammen i tverrfaglige team.

Jeg tror på teamwork – ikke enmannsshow.